DOĞUM BİLDİRİM İŞLEMLERİ, 10.02.2022

İşlem için www.konsolosluk.gov.tr web sitesi üzerinden randevu yapılması gerekmekte olup, nakit ödeme kabul edilmemektedir.

Çocuğa isim koyarken dikkat edilmesi gereken hususlar:

· 1353 sayılı Türk Harflerinin Kabul ve Tatbiki hakkındaki Kanunun 3’üncü maddesi hükmünce

belgeler (nüfus cüzdanı, evlenme cüzdanı v.s.), 1929 Haziran iptidasından itibaren Türk harfi ile yazılacaktır.

(X,W,Qharfleri Türk alfabesinde yer almadığından dolayı, isimlerin bahsekonu harfleri içermemesi gerekmektedir)

· Soyadı Nizamnamesinin 2 nci maddesi ve 5901 sayılı Türk vatandaşlığı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 74 üncü maddesinde de kişiyeen fazla üç (3) isim verilmesigerektiği belirtilmektedir.

EVLİLİK İÇİ DOĞUM BİLDİRİMİ:

Gerekli belgeler şunlardır:

  • Çocuğa ait Formül A-International Geboorteakte (Uluslararası Doğum Kayıt örneği ) (Formül A örneği aşağıdadır)
  • Anne ve babaya ait nüfus cüzdanları/T.C. kimlik kartları/pasaportları
  • Doğum bildirimi anne veya baba tarafından şahsen yapılabilir.

NOT:Evlilik Hollanda makamlarında yapılmışsa, çocuk kaydından önce evliliğin bildirilmesi gerekmektedir. Evlenme tarihi ile çocuğun doğum tarihi arasında 300 günden az süre olduğu durumlarda anne ve babanın birlikte gelmesi gerekmektedir.

Resmi nikâh öncesi olup ya da doğup da, anne ve babası daha sonra birbirleriyle evlenen çocukların doğum kayıtları için anne ve babanın müşterek imzası gerektiğinden, anne ve babanın birlikte Başkonsolosluğumuza gelmeleri zorunludur.

Evlilik içinde vuku bulan erken doğumlarda doktor raporu aranır. Bu takdirde, anne veya babadan birinin imzası yeterlidir.

EVLİLİK DIŞI DOĞUM BİLDİRİMİ:

**Anne soyadını alan çocuk bildirimlerinde:

- Çocuğa ait Formül A-International Geboorteakte (Uluslararası Doğum Kayıt örneği )(Formül A örneği aşağıdadır),

- Anneye ait nüfus cüzdanı/T.C. kimlik kartı/pasaportu,

- Anne için International Uittreksel uit GBA (Çocuğun doğduğu tarihte annenin medeni durumunu gösteren belge) (International GBA örneği aşağıdadır).

- Annenin şahsen gelmesi gerekmektedir.

**Baba soyadını alan çocuk bildirimlerinde:

- Çocuğa ait Formül A-International Geboorteakte (Uluslararası Doğum Kayıt örneği ) (Formül A örneği aşağıdadır),

- Anne ve babaya ait nüfus cüzdanları/T.C. kimlik kartları/pasaportları,

- Anne için International Uittreksel uit GBA (Çocuğun doğduğu tarihte annenin medeni durumunu gösteren belge) (International GBA örneği aşağıdadır)

- Anne ve babanın birlikte gelmesi gerekmektedir.

Ebeveynlerden birinin yabancı uyruklu olması durumumda, yabancı olan anne ya da babaya ait FormülA-International Geboorteakte (Uluslararası Doğum Kayıt örneği ) veya International Uittreksel uit GBA (ebeveynin anne ve babasının adının yazılı olması gerekmektedir).

BELEDİYEDEN ALACAĞINIZ BELGELERİN 6 AY GEÇERLİLİK SÜRESİ BULUNMAKTADIR.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DOĞUM YARDIMI UYGULAMASI

Doğum yardımı uygulamasına ilişkin açıklamalar aşağıda sunulmaktadır:

Doğum yardımı müracaatının;

- Her ikisinin de Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması durumunda anne veya baba tarafından yapılması,

- Annenin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması halinde,başvurunun şahsen anne tarafından yapılması,

- Türk Vatandaşlığından çıkarak Hollanda Vatandaşlığına geçen ve “Mavi Kart” sahibi olan anne veya baba tarafından şahsen yapılması,

- Annenin Türk vatandaşı olmaması/annenin vefat etmiş olması halinde, Türk vatandaşı baba tarafından şahsen yapılması,

- Kanuni temsilciler aracılığıyla yapılacak başvurularda “vekâletname” veya “mahkeme kararı”nın da ibraz edilmesi gerekmektedir.

Alınan başvuru dilekçeleri İlgili Valilik/Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne gönderilmektedir.

Doğum yardımı ödemeleri PTT aracılığıyla kişilerin TC kimlik numaralarına/Mavi Kart numaralarına yapılacak olup, ödemeler, başvurunun ilgili İl Müdürlüğünde DYS üzerinden sonlandırıldığı tarihi takip eden ay içerisinde çekilebilecektir. Ayrıca anılan Yönetmeliğin 9. Maddesinin 3. fıkrasında belirtildiği şekilde ödemeler, hak sahiplerinin kendilerine veya durumlarına göre teşvik edici belge sunmaları şartıyla kanuni temsilcilerine de yapılabilmektedir.

Ödemeler 1 yıl içerisinde Türkiye’de herhangi bir PTT şubesinden çekilebilecek olup, bu sürede çekilemeyen ödemeler, ilgili İl Müdürlüklerine iade olmaktadır. Bu durumda, bu kişilerin ilgili İl Müdürlüklerine iade olmuş ödemeleri ile ilgili tekrar başvuruda bulunmaları gerekecektir.

Başvurunun yukarıda da açıklandığı şekilde “şahsen” yapılması zorunludur.

Başvuru dilekçesinin bir örneği aşağıda sunulmaktadır.

İlgili Dosyalar

Doğum Kayıt Örneği (Formul A).pdf

Doğum Yardımı Başvuru Dilekçesi.pdf

Atatürk

Pazartesi - Cuma

09:00 - 12:00

Başkonsolosluğumuzda tüm işlemler www.konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınarak yapılmaktadır. Bilgi taleplerinizi consulate.deventer@mfa.gov.tr e-posta adresine iletebilirsiniz. Başkonsolosluğumuzda nakit ödeme imkanı bulunmamaktadır. Bu çerçevede, cep telefonunuzda bankanızın mobil internet bankacılığı uygulaması bulunmuyorsa Başkonsolosluğumuza gelirken yanınızda banka kartınızın yanısıra kart okuyucu aygıtınızı da getirmenizi rica ederiz.
1.01.2024 1.01.2024 Yeni Yılın İik günü
1.04.2024 1.04.2024 Dini bayram (Easter Monday)
10.04.2024 10.04.2024 Ramazan Bayramı
9.05.2024 9.05.2024 Dini bayram (Ascension Day)
20.05.2024 20.05.2024 Dini Bayram (Whit Monday)
29.10.2024 29.10.2024 29 Ekim 2024 Cumhuriyet Bayramı
25.12.2024 26.12.2024 Noel Tatili