ASKERLİK ERTELEME İŞLEMİ BİLGİ NOTU, 6.03.2024
Askerlik erteleme işlemi için Başkonsolosluğumuza gelmeden öncewww.konsolosluk.gov.tr web adresi üzerinden randevu almanız gerekmektedir. Randevusuz başvurular kabul edilememektedir.
Askerlik ve Vatandaşlık işlemlerinde görev bölgesi ayrımı bulunmakta olup, Overijssel, Gelderland, Groningen, Drenthe, Friesland ve Limburg eyaletlerinde yaşayan vatandaşlarımızın işlemleri Başkonsolosluğumuzda yapılmaktadır.
Yukarıda belirtilen eyaletler dışında ikamet eden yükümlülerin askerlik erteleme işlemi için bağlı bulunduğu dış temsilciliğimize randevu almaları gerekmektedir.
A)ÇİFTE VATANDAŞ STATÜSÜNDE OLANLARIN ASKERLİK ERTELEMESİ
Aynı zamanda Hollanda vatandaşı olan yükümlülerin erteleme başvurusu için aşağıdaki istenen belgeleri yanlarında mutlaka getirmeleri gerekmektedir.
- International Uitreksel uit de basisadministratie persoonsgegevens (BRP Uitreksel) (Uluslararası temel nüfus ve ikamet bilgilerini içeren belge). Bu belgenin çok dilde hazırlanmış olması, Türkçe'yi de içermesi ve Hollanda vatandaşlığının hangi tarihte kazanıldığının da(Datum waarop de Nederlandse Nationaliteit is verkregen)kayıtlı olması gerekmektedir.(BELGENİN ÖRNEĞİ EKTEDİR.)
- T.C. Nüfus Cüzdanı veya T.C. Kimlik Kartı (Aslı ve bir adet fotokopisi)
- Varsa T.C. pasaportu
- Hollanda pasaportu veya kimlik belgesi (Aslı ve bir adet fotokopisi)
- 2 adet fotoğraf
B)HOLLANDA OTURUM VE ÇALIŞMA MÜSAADESİ OLANLARIN ASKERLİK ERTELEMESİ
Hollanda’da oturma ve çalışma iznine sahip olarak ikamet yükümlülerin erteleme başvurusu için aşağıda istenen belgeleri yanlarında mutlaka getirmeleri gerekmektedir.
- 2 adet fotoğraf (Yalnızca ilk erteleme işleminde gereklidir.)
- T.C. Nüfus cüzdanı veya T.C. Kimlik Kartı aslı ve arkalı önlü bir adet fotokopisi
- Süresi geçerli Türk pasaportunun aslı resimli sayfası ve Türkiye’ye giriş- çıkış damgalarının olduğu sayfaların bir adet fotokopisi
- Hollanda Yabancılar Polisi tarafından verilen ve süresi geçerli olan oturum kartının aslı ve bir adet fotokopisi
23 Nisan 2019 Salı gününden itibareninternetüzerinden gerçekleştirilen “sanal POS bankacılık ödeme sistemi” kullanılarak yapılmasına karar verilmiştir.Bu sisteme geçişle birliktenakit para olarak tahsilat işlemi artık yapılmayacak,kasa gişesi kapatılacaktır. Böylece, Başkonsolosluğumuza gelirken beraberinizde nakit para getirme mecburiyetiniz de ortadan kalkmış olacaktır.İnternet üzerinden gerçekleştirilen, İDEAL ödeme sistemini de kapsayan, kullanımı son derece kolay bir ödeme sistemidir. Tahsilatlarhttps://vezne.konsolosluk.gov.tr/tr/login/internet sitesiüzerinden işlem sırasında gerçekleşmektedir.
İlgili Dosyalar
Pazartesi - Cuma
09:00 - 12:00
Başkonsolosluğumuzda tüm işlemler www.konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınarak yapılmaktadır. Bilgi taleplerinizi consulate.deventer@mfa.gov.tr e-posta adresine iletebilirsiniz. Başkonsolosluğumuzda nakit ödeme imkanı bulunmamaktadır. Bu çerçevede, cep telefonunuzda bankanızın mobil internet bankacılığı uygulaması bulunmuyorsa Başkonsolosluğumuza gelirken yanınızda banka kartınızın yanısıra kart okuyucu aygıtınızı da getirmenizi rica ederiz.
Tatil Günleri 2024
1.01.2024 | 1.01.2024 | Yeni Yılın İik günü |
1.04.2024 | 1.04.2024 | Dini bayram (Easter Monday) |
10.04.2024 | 10.04.2024 | Ramazan Bayramı |
9.05.2024 | 9.05.2024 | Dini bayram (Ascension Day) |
20.05.2024 | 20.05.2024 | Dini Bayram (Whit Monday) |
29.10.2024 | 29.10.2024 | 29 Ekim 2024 Cumhuriyet Bayramı |
25.12.2024 | 26.12.2024 | Noel Tatili |
+ 31 10 766 0007