Nüfus İşlemleri, 23.05.2024
NÜFUS İŞLEMLERİ
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (TCKK) başvurusu için www.konsolosluk.gov.tr internet sayfasından randevu almanız gerekmektedir.
Gerekli Belgeler:
1. Mevcut nüfus cüzdanınız ya da T.C. kimlik kartı (doğum nedeniyle başvuranlar hariç)
2. Son altı ay içinde çekilmiş 50x60 mm boyutunda, beyaz fonda, desensiz ve ICAO tarafından belirlenen ve makinede okunabilen biyometrik fotoğraf
3. Velayet sahibi olduğunu gösteren mahkeme kararının aslı ve fotokopisi (boşanmış anne veya baba on sekiz yaşından küçük çocuğu adına başvuru yapacak olması halinde)
4. On beş yaşını tamamlamış olanlar için kimlik kartında kullanılmak üzere fonu beyaz biyometrik fotoğraf gereklidir. On beş yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartlarında fotoğraf yer almaz. Ancak başvuran tarafından talep edilmesi veya kimlik kartının seyahat belgesi olarak kullanılacağının beyan edilmesi hâlinde her yaş grubundaki çocukların kimlik kartı fotoğraflı olarak düzenlenir.
Önemli Bilgiler:
1. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (TCKK) başvurusunda görev bölgesi ayırımı bulunmamaktadır.
2. On beş ile on sekiz yaşından gün almamış çocukların beraberinde ebeveynlerden birisi ile Başkonsolosluğumuzda hazır bulunmaları gerekmektedir.
3. Nüfus cüzdanınızda fotoğraf bulunmuyorsa veya nüfus cüzdanınızı ya da kimlik kartınızı kaybettiyseniz kimliğinizi kanıtlayan resimli kimlik belgesi (Pasaport, Ehliyet, Oturum Kartı, Uluslararası Aile Cüzdanı) ibraz etmeniz gerekmektedir.
4. On beş yaşından büyüklerin şahsen müracaatı gerekmektedir.
5. Kimlik kartları Türkiye’deki tanzim merkezinde basıldığından, Başkonsolosluğumuza ulaşması 10-15 gün sürmektedir. Kimlik kartınız teslimata hazır olduğunda, başvuru sırasında ibraz ettiğiniz e-posta adresine otomatik bilgilendirme e-posta mesajı gönderilmektedir.
6. Başkonsolosluğumuz vatandaş bekleme salonunda fotoğraf çekme kabini mevcuttur.
Genel Bilgiler:
1. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı ile ilgili esaslara İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 10’uncu maddesi ile 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 41’inci maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Yönergesinde yer verilmektedir.
2. TCKK başvuruları yurt içinde nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılabilmektedir. "Doğum", "değiştirme" veya "kayıp" nedeniyle düzenlenen kimlik kartının geçerlilik süresi on yıl olup, kimlik kartları sürenin bitimini izleyen tarihten itibaren yenilenir.
3. Kimlik kartları üzerinde hiçbir şekilde silinti, kazıntı ve düzeltme yapılamaz. Tahrifat yapıldığının tespit edilmesi hâlinde kişi hakkında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur.
4. Kimlik kartı sahibi; Kimlik kartını teslim aldığında kontrol etmek ve kimlik kartında kimlik bilgilerine ilişkin maddi hata bulunması hâlinde kartı iade etmekle, kimlik kartını usulüne uygun kullanmak ve muhafaza etmekle, kimlik kartının kaybı hâlinde ise durumu çağrı merkezi veya nüfus müdürlüğüne; yurt dışında ise dış temsilciliklerden birisine bildirmekle yükümlüdür.
5. Kimlik kartı almak için müracaat eden on beş yaşını tamamlayan Türk vatandaşlarının her başvuruda biyometrik verisi alınır. Biyometrik verisi alınmayacak çocukların kimlik kartları; ana, baba ya da vasileri, bunların bulunmaması hâlinde büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocukları yanlarında bulunduranlar veya vekâletname ibraz eden kişiler tarafından teslim alınır.
6. İlgilinin başvuru sırasında kimlik kartını kendisi dışında alacak kişiyi yazılı izni ile belirlemesi hâlinde kimlik kartı belirlenen kişiye teslim edilir. Bu durumda talepte bulunan kişi ile kimlik kartını teslim alacak kişi arasında soybağı bulunması şartı aranmaz. Kimlik kartı başvurusu esnasında kimlik kartını teslim alacak iki kişinin belirlenmesi istenmektedir.
7. Kanuni süresi içinde (yurt dışında 60 gün) yapılan doğum bildirimleri sonucu düzenlenen kimlik kartlarından değerli kâğıt bedeli alınmaz.
8. Doğum, kayıp, mevcut kimlik kartının geçerlilik süresinin sona ermesi veya tahrifat sebebiyle kullanılamayacak durumda olması nedeniyle yapılan kimlik kartı başvurusunda yeni kart düzenleninceye kadar kişinin talebi hâlinde, kimliğini ispata yarayacak geçici kimlik belgesi düzenlenir.
9. On beş yaşını tamamlayanların şahsen başvuruları alınarak kimlik kartları kendisine ya da kendisi dışında teslim alacak kişiyi belirlemesi halinde belirlenen kişiye teslim edilir.
10. Evlilik birliğinin mahkeme kararı ile son bulması hâlinde çocukların kimlik kartı veli, vasi veya Kanunun 17’nci maddesinde bildirimle yükümlü kılınan kişilere teslim edilir.
11. Yabancı yerel makamlar önünde evlenen Türk vatandaşlarının yeni kimlik kartı başvurularının alınabilmesi için öncelikli olarak evlenme tescil işlemlerinin tamamlanması gereklidir. Bunun için ayrıca “Evlilik Tescili Başvurusu” bölümünden de randevu almanız gerekmektedir.
12. Yeni doğan çocuğunuzu henüz nüfusa kaydettirmediyseniz öncelikle çocuğunuzun doğumunu tescil ettirmelisiniz. Bunun için ayrıca “Doğum Tescili Başvurusu” bölümünden de randevu almanız gerekmektedir.
Ödeme Şekli:
Başkonsolosluğumuzda konsolosluk işlemi ödemeleri internet üzerinden gerçekleştirilen “sanal POS bankacılık ödeme sistemi” kullanılarak yapılmaktadır.
Ödemelerde nakit para tahsilatı maalesef kabul edilmemektedir. Bunun sebeple, banka hesabınızda yeterli bakiye bulundurmanız gerekmektedir.
Ödeme işlemleri hakkında daha fazla bilgi için Konsolosluk İşlemi Ödemeleri Hakkında Önemli Duyuru başlığına bakınız.
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (TCKK) başvurusu için www.konsolosluk.gov.tr internet sayfasından randevu almanız gerekmektedir.
Gerekli Belgeler:
1. Kimliğinizi kanıtlayan resimli kimlik belgesi (Pasaport, Ehliyet, Oturum Kartı, Uluslararası Aile Cüzdanı)
2. Son altı ay içinde çekilmiş 50x60 mm boyutunda, beyaz fonda, desensiz ve ICAO tarafından belirlenen ve makinede okunabilen biyometrik fotoğraf
3. Velayet sahibi olduğunu gösteren mahkeme kararının aslı ve fotokopisi (boşanmış anne veya baba on sekiz yaşından küçük çocuğu adına başvuru yapacak olması halinde)
4. On beş yaşını tamamlamış olanlar için kimlik kartında kullanılmak üzere fonu beyaz biyometrik fotoğraf gereklidir. On beş yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartlarında fotoğraf yer almaz. Ancak başvuran tarafından talep edilmesi veya kimlik kartının seyahat belgesi olarak kullanılacağının beyan edilmesi hâlinde her yaş grubundaki çocukların kimlik kartı fotoğraflı olarak düzenlenir.
Önemli Bilgiler:
1. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (TCKK) başvurusunda görev bölgesi ayırımı bulunmamaktadır.
2. Kimliğinizi tespit edebileceğimiz resimli kimlik kartınız bulunmuyorsa, birinci dereceden iki yakınınızla (anne, baba veya kardeşler) birlikte Başkonsolosluğa gelerek kimlik tespiti yaptırmanız gerekmektedir.
3. Hollanda’da birinci dereceden iki yakınınız bulunmuyorsa, Türkiye’de bulunan birinci derece iki yakınınızın adres ve telefon bilgileri ile kimlik tespitinizin Türkiye’de bağlı bulunduğunuz nüfus müdürlüğünden sorulması gerekmektedir.
4. On beş ile on sekiz yaşından gün almamış çocukların beraberinde ebeveynlerden birisi ile Başkonsolosluğumuzda hazır bulunmaları gerekmektedir.
5. On beş yaşından büyüklerin şahsen müracaatı gerekmektedir.
6. Kimlik kartları Türkiye’deki tanzim merkezinde basıldığından, Başkonsolosluğumuza ulaşması 10-15 gün sürmektedir. Kimlik kartınız teslimata hazır olduğunda, başvuru sırasında ibraz ettiğiniz e-posta adresine otomatik bilgilendirme e-posta mesajı gönderilmektedir.
7. Başkonsolosluğumuz vatandaş bekleme salonunda fotoğraf çekme kabini mevcuttur.
Genel Bilgiler:
1. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı ile ilgili esaslara İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 10’uncu maddesi ile 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 41’inci maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Yönergesinde yer verilmektedir.
2. TCKK başvuruları yurt içinde nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılabilmektedir. "Doğum", "değiştirme" veya "kayıp" nedeniyle düzenlenen kimlik kartının geçerlilik süresi on yıl olup, kimlik kartları sürenin bitimini izleyen tarihten itibaren yenilenir.
3. Kimlik kartları üzerinde hiçbir şekilde silinti, kazıntı ve düzeltme yapılamaz. Tahrifat yapıldığının tespit edilmesi hâlinde kişi hakkında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur.
4. Kimlik kartı sahibi; Kimlik kartını teslim aldığında kontrol etmek ve kimlik kartında kimlik bilgilerine ilişkin maddi hata bulunması hâlinde kartı iade etmekle, kimlik kartını usulüne uygun kullanmak ve muhafaza etmekle, kimlik kartının kaybı hâlinde ise durumu çağrı merkezi veya nüfus müdürlüğüne; yurt dışında ise dış temsilciliklerden birisine bildirmekle yükümlüdür.
5. Kimlik kartı almak için müracaat eden on beş yaşını tamamlayan Türk vatandaşlarının her başvuruda biyometrik verisi alınır. Biyometrik verisi alınmayacak çocukların kimlik kartları; ana, baba ya da vasileri, bunların bulunmaması hâlinde büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocukları yanlarında bulunduranlar veya vekâletname ibraz eden kişiler tarafından teslim alınır.
6. İlgilinin başvuru sırasında kimlik kartını kendisi dışında alacak kişiyi yazılı izni ile belirlemesi hâlinde kimlik kartı belirlenen kişiye teslim edilir. Bu durumda talepte bulunan kişi ile kimlik kartını teslim alacak kişi arasında soybağı bulunması şartı aranmaz. Kimlik kartı başvurusu esnasında kimlik kartını teslim alacak iki kişinin belirlenmesi istenmektedir.
7. Kanuni süresi içinde (yurt dışında 60 gün) yapılan doğum bildirimleri sonucu düzenlenen kimlik kartlarından değerli kâğıt bedeli alınmaz.
8. Doğum, kayıp, mevcut kimlik kartının geçerlilik süresinin sona ermesi veya tahrifat sebebiyle kullanılamayacak durumda olması nedeniyle yapılan kimlik kartı başvurusunda yeni kart düzenleninceye kadar kişinin talebi hâlinde, kimliğini ispata yarayacak geçici kimlik belgesi düzenlenir.
9. On beş yaşını tamamlayanların şahsen başvuruları alınarak kimlik kartları kendisine ya da kendisi dışında teslim alacak kişiyi belirlemesi halinde belirlenen kişiye teslim edilir.
10. Evlilik birliğinin mahkeme kararı ile son bulması hâlinde çocukların kimlik kartı veli, vasi veya Kanunun 17’nci maddesinde bildirimle yükümlü kılınan kişilere teslim edilir.
11. Yabancı yerel makamlar önünde evlenen Türk vatandaşlarının yeni kimlik kartı başvurularının alınabilmesi için öncelikli olarak evlenme tescil işlemlerinin tamamlanması gereklidir. Bunun için ayrıca “Evlilik Tescili Başvurusu” bölümünden de randevu almanız gerekmektedir.
12. Yeni doğan çocuğunuzu henüz nüfusa kaydettirmediyseniz öncelikle çocuğunuzun doğumunu tescil ettirmelisiniz. Bunun için ayrıca “Doğum Tescili Başvurusu” bölümünden de randevu almanız gerekmektedir.
Ödeme Şekli:
Başkonsolosluğumuzda konsolosluk işlemi ödemeleri internet üzerinden gerçekleştirilen “sanal POS bankacılık ödeme sistemi” kullanılarak yapılmaktadır.
Ödemelerde nakit para tahsilatı maalesef kabul edilmemektedir. Bunun sebeple, banka hesabınızda yeterli bakiye bulundurmanız gerekmektedir.
Ödeme işlemleri hakkında daha fazla bilgi için Konsolosluk İşlemi Ödemeleri Hakkında Önemli Duyuru başlığına bakınız.
Nüfus kayıt örneği başvurusu için www.konsolosluk.gov.tr internet sayfasından randevu almanız gerekmektedir.
Gerekli Belgeler:
1. T.C. Kimlik kartının veya kimlik belgesi yerine geçecek başka bir belgenin (nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi vb.) aslı
2. Yetkili noter huzurunda düzenlenmiş temsil yetkisini gösteren vekaletname veya vasi kararının aslı (başkası adına başvuru yapılacaksa)
Önemli Bilgiler:
1. Nüfus kayıt örneği başvurusunda görev bölgesi ayırımı bulunmamaktadır.
2. Aldığınız nüfus kayıt örneğinin geçerliliği altı (6) aydır.
Genel Bilgiler:
1. Nüfus kayıt örneği başvurusu ile ilgili esaslara 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu ve Nüfus Hizmetleri Uygulama Yönetmeliği’nde yer verilmektedir.
2. Nüfus kaydının sahipleri veya bunların eşleri ile veli, vasi, alt ve üst soyları ya da bu kişilere ait vekaletname ibraz edenler nüfus kayıt örneği için başvuru yapmaya yetkilidirler.
Ödeme Şekli:
Nüfus kayıt örneği ücretsiz olarak verilmektedir.
Adres beyanı başvurusu için www.konsolosluk.gov.tr internet sayfasından randevu almanız gerekmektedir.
Gerekli Belgeler:
1. T.C. Kimlik kartının veya kimlik belgesi yerine geçecek başka bir belgenin (nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi vb.) aslı
2. Yetkili noter huzurunda düzenlenmiş temsil yetkisini gösteren vekaletname veya vasi/kayyım olarak atandığını gösteren belgenin aslı (başkası adına adres beyanında bulunmak isteyenler için)
3. Doldurulmuş ve imzalanmış “Adres Beyan Formu (B)” (Başvuru sırasında Başkonsolosluğumuzdan temin edilebilmektedir)
Önemli Bilgiler:
1. Adres beyanı başvurusunda görev bölgesi ayırımı bulunmamaktadır.
2. Adres beyanı işlemini yaptıktan sonra adres bilginizi e-Devlet kapısı üzerinden kontrol edebilirsiniz.
3. Ülkemizde araç/taşınmaz mal alım-satım, okul kaydı vb. işlemler yaptırdığınızda, bu işlemleri gerçekleştiren ilgili kurumlar/kuruluşlar Türkiye'de bir adres göstermenizi şart koşabilir. Bu nedenle, Türkiye'de yeniden adres beyanında bulunmak zorunda kalabilirsiniz. Hollanda’ya geri döndüğünüzde Başkonsolosluğunuza giderek yeniden adres beyanı başvurusunda bulunmanız gerekmektedir. Bu durum, özellikle seçim dönemlerinde vatandaşlarımız açısından çeşitli sorunlara neden olabilmektedir.
4. Öte yandan, 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nun 48. maddesi uyarınca, vatandaşlarımızın yerleşim yeri adresine ilave olarak Türkiye’deki ya da başka bir ülkedeki adresini kayıt altına alabilmektedir.
Yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızın “diğer adres beyanlarını” e-Devlet kapısı - www.turkiye.gov.tr veya Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün www.nvi.gov.tr internet sayfasından (e-devlet kimlik doğrulama sistemine yönlendirilerek; e-imza, mobil imza ve sms yoluyla yapılabileceği Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden öğrenilmiştir) veya ülkemizde il ve ilçe nüfus müdürlüklerinde yaptırabilecek ve diğer adres bilgisini araç/taşınmaz mal alım-satım, okul kaydı vb. işlemlerde geçerli adres olarak kullanabileceklerdir.
Genel Bilgiler:
1. Adres beyanı işlemleri ile ilgili esaslara 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu ve Nüfus Hizmetleri Uygulama Yönetmeliğinde yer verilmektedir.
2. Yerleşim yeri adreslerine ilişkin değişikliklerin yirmi iş günü içinde bildirilmesi yükümlüğü bulunmaktadır.
3. Yerleşim yeri adreslerinin tutulmasında kişilerin yazılı beyanı esas alınır. Bildirim, nüfus müdürlüklerine ve Dış Temsilciliklerimize adres beyan formuyla yapılır.
4. Bildirim şahsen veya güvenli elektronik imza ile yapılır.
5. Adres değişikliğini bildirim yükümlülüğü süresi içinde bildirmeyenlere ve gerçeğe aykırı beyanda bulunanlara Nüfus Hizmetleri Kanununun 68. maddesinin 1. fıkrasının (c) bendi uyarınca, yurt içinde mülki idari amirlerince, yurt dışında ise Dış Temsilciliklerce idari para cezası verilmektedir.
6. Sözkonusu idari para cezasının, Nüfus Hizmetleri Kanunu uyarınca, işlem sırasında mahalli para karşılığı, verildiği ülkedeki konsolosluk hasılatının tahsil edildiği para birimi üzerinden tahsil edilmesi gerekmektedir. Öte yandan, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu uyarınca, Merkez Bankası'nın günlük olarak açıkladığı döviz kuruyla hesaplanarak tutarı tespit edilen idari para cezasının kanun yoluna başvurulmadan önce peşin olarak ödenmesi halinde, sözkonusu tutarın dörtte üçü tahsil edilir.
7. Yerleşim yeri ve diğer adresi aynı olan ailenin ergin fertleri birbirlerinin yerine adres beyanında bulunabilirler.
8. Vekâletname ibraz edenler de kişilerin adresleri ile ilgili bildirimde bulunabilirler.
9. Çocukların ve kısıtlıların adresleri veli, vasi, kayyım, bunların bulunmaması hâlinde, çocuğun büyük ana, büyük baba, ergin olan kardeşleri veya çocuğu yanında bulunduranlar tarafından bildirilir.
Ödeme Şekli:
Başkonsolosluğumuzda konsolosluk işlemi ödemeleri internet üzerinden gerçekleştirilen “sanal POS bankacılık ödeme sistemi” kullanılarak yapılmaktadır.
Ödemelerde nakit para tahsilatı maalesef kabul edilmemektedir. Bunun sebeple, banka hesabınızda yeterli bakiye bulundurmanız gerekmektedir.
Ödeme işlemleri hakkında daha fazla bilgi için Konsolosluk İşlemi Ödemeleri Hakkında Önemli Duyuru başlığına bakınız.
Yabancı ülke adli veya idari makamlarınca verilen boşanma kararının tanıma tenfiz işlemlerinde görev bölgemiz olan, Overijssel, Gelderland, Groningen, Drenthe, Friesland ve Limburg eyaletlerinde yaşayan vatandaşlarımız Deventer Başkonsolosluğumuza başvurabilirler.
Başkonsolosluğumuza başvuru yapabilmeniz için öncelikle aşağıda yer alan “Önemli Bilgiler” bölümünde belirtilen şartların sağlanması ve “Gerekli Belgeler” kısmında istenen belgelerin tam ve eksiksiz olarak hazırlanması gerekmektedir.
Başvuru sahibi talep edilen belgeleri hazırladıktan sonra ön kontrol işlemi için belgelerini Başkonsolosluğumuz consulate.deventer@mfa.gov.tr e-posta adresine kimlik ve ayrıntılı iletişim bilgileriyle birlikte göndermesi gerekmektedir.
Ön kontrol sonrasında belgelerinde eksik olmayan vatandaşlarımızla iletişime geçilerek, boşanma işleminin tamamlanması için randevu verilmektedir.
Gerekli Belgeler:
1. Hollanda Mahkemelerinden alınmış ve Apostil şerhi tatbik edilmiş Boşanma Mahkeme Kararının (Beschikking van de Rechtbank) aslı ve Türkçe tercümesi
2. Hollanda Mahkemelerinden alınmış ve Apostil şerhi tatbik edilmiş Boşanma Mahkeme Kararının Kesinleşme Belgesinin (Verklaring in kracht van gewijsde echtscheidingsbeslissing) aslı ve Türkçe tercümesi (Örnek belgeye buradan ulaşabilirsiniz)
3 T.C. Kimlik kartının veya kimlik belgesi yerine geçecek başka bir belgenin (nüfus cüzdanı veya pasaport) aslı
4. Hollanda pasaportu veya kimlik kartı (ID Kaart) aslı
5. Başvuru formu (Başvuru sırasında Başkonsolosluğumuzdan temin edilebilmektedir)
Önemli Bilgiler:
1. Taraflar ikametlerinin bağlı bulunduğu Başkonsolosluğa başvuru yapabilir.
2. Hollanda mahkemelerinde gerçekleşen mahkeme boşanma kararının kesinleşmiş olması gerekmektedir.
3. Taraflar şahsen veya kanuni temsilcileri ya da vekilleri aracılığıyla başvuru yapabilir.
3. Başvuru işlemini taraflar beraber veya 90 gün içinde ayrı ayrı gelerek tamamlamış olmaları gerekmetedir.
4. Taraflar başvurularını aynı Başkonsolosluğa yapmak zorundadır.
5. Tarafların “Çok Vatandaşlık” durumlarının nüfus kayıtlarına işlenmiş olması esastır.
6. Taraflardan birinin vefat etmiş olması, Mavi Kart hamili veya yabancı olması halinde, vefat eden tarafın, Mavi Kart hamili veya yabancı olan tarafın kimlik veya pasaportunun ibrazı zorunlu olmayıp, tek taraflı başvuru yeterlidir.
7. Eşlerden birisinin yabancı uyruklu olması durumunda, Türk vatandaşı olan eş tek taraflı başvuru yapabilir. Yabancı eş bilgilerinin (anne adı, baba adı ve doğum yeri gibi) Türk vatandaşı tarafın evlenme olayındaki eş bilgileri kısmından yararlanarak tamamlanır, yabancı uyruklu taraftan ayrıca doğum belgesi talep edilmemektedir.
8. Başvuru formunda yabancı uyruklu, Mavi Kart hamili veya vefat etmiş olan tarafın imzasının aranması zorunluluğu bulunmamaktadır.
9. Vekil aracılığı ile yapılacak müracaatlarda noter tarafından düzenlenen fotoğraflı özel vekâletnamenin aslı veya onaylanmış aslına uygun örneği gerkmektedir.
10. Hollandaca belgelerin Türkçe tercümeleri 2 nüsha olmalı, tercüme edilmiş belgelerin tercüme tasdik işleminin Başkonsolosluğumuzca yapılabilmesi için Başkonsolosluğumuza kayıtlı yeminli tercümanlar tarafından tercüme edilmesi gerekmektedir.
11. Başvurudan önce yabancı ülke adli veya idari makamlarınca verilen kararla ilgili Türk mahkemelerince verilmiş ve kesinleşmiş mahkeme kararı varsa bu belgelerin aslı ibraz edilmesi gerekmektedir.
12. Aynı zamanda başka ülke vatandaşı olduğu halde, çok vatandaşlık tescili yapılmamış olan kişilerin diğer ülke vatandaşlığı ile yapmış oldukları boşanmalar çok vatandaşlık tescili yapıldıktan sonra tescil edilebilmektedir.
13. Çiftin doğum tescili işlemleri yapılmamış çocuklarının bulunması halinde, öncelikle anılan işlemlerin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Genel Bilgiler:
1. Yabancı ülke adli veya idari makamlarınca boşanmaya, evliliğin butlanına, iptaline veya mevcut olup olmadığının tespitine ilişkin verilen kararların aile kütüğüne tesciline ilişkin esaslara, 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu, Yabancı Ülke Adli veya İdari Makamlarınca Verilen Kararların Nüfus Kütüğüne Tescili Hakkında Yönetmelik’te ve Yabancı Ülke Adli ve İdari Makamlarınca Verilen Kararların Tesciline Yönelik Açıklama’da yer verilmektedir.
2. Yabancı ülke adli veya idari makamlarınca verilen kararların nüfus kütüklerine tescili için yurt dışında kararın verildiği ülkedeki Dış Temsilciliklere, yurt içinde ise bazı il nüfus ve vatandaşlık müdürlüklerine başvuru yapılabilecektir.
3. Bu başvurular, hukuk farklılıklarının olduğu eyalet sistemiyle yönetilen ülkelerde, sadece boşanma kararını veren yabancı ülke makamlarının bulunduğu bölgeden sorumlu Temsilciliğimize; bunların dışındaki ülkelerde ise ilgili ülkede konsolosluk hizmeti sunmaya yetkili tüm Temsilciliklerimize yapılabilmektedir.
4. Yabancı ülke adli veya idari makamlarınca verilen kararların aile kütüğüne tesciline ilişkin başvurular; tarafların bizzat veya kanuni temsilcileri ya da vekilleri aracılığıyla yapılır. Başvuru esnasında tarafların yetkili merci huzurunda birlikte hazır olmaları zorunlu değildir. Taraflar başvurularını aynı anda birlikte veya ayrı zamanlarda yapabilir. Tarafların birlikte başvurmamaları halinde her iki müracaat tarihi arasındaki süre doksan günü geçemez. Aynı anda birlikte müracaat edilmemesi halinde, taraflar farklı bir başvuru makamına başvuru yapamaz.
5. Taraflardan birinin ölmüş olması, yabancı olması veya Mavi Kartlı olması halinde, Türk vatandaşı olan diğer taraf veya vekilinin tek başına başvurusu kabul edilir.
6. Tek taraflı irade beyanı ile gerçekleşmiş boşanmalar hariç, evliliği sona ermiş kişilerin tescil talebinden önce ölmüş olmaları durumunda, yabancı ülke adli veya idari makamlarınca boşanmaya, evliliğin butlanına, iptaline veya mevcut olup olmadığının tespitine ilişkin verilen kararların aile kütüğüne tescili hukuki yararı bulunanlar tarafından da talep edilebilir. Bu durumda, ölü olan tarafın kanuni yararı bulunan mirasçılarından biri ile sağ olan diğer tarafın veya her iki tarafın da ölü olması halinde kanuni yararı bulunan mirasçılarından birer kişinin taraf olarak başvuru esnasında yetkili merci huzurunda birlikte hazır olması zorunlu olmayıp, taraflar başvurularını aynı anda birlikte veya ayrı zamanlarda yapabilir. Ayrı ayrı müracaat edilmesi halinde her iki müracaat arasındaki süre doksan günü geçemez. Ayrıca, ayrı ayrı müracaatlar farklı başvuru yerlerine yapılamaz.
7. Ayrı ayrı müracaat eden ancak doksan günlük süre geçmiş olduğundan başvurusu reddedilen tarafların birlikte müracaat etmeleri halinde müracaatları kabul edilir.
8. Taraflardan birinin veya vekillerinin yabancı uyruklu olması ve Türkçe bilmediği takdirde, Türk devletince tanınmış devletlerin birinci resmi dili olması kaydıyla bu dili bilen tercüman kullanılabilir. Tercüman taraflarca başvuru anında hazır bulundurulur.
9. Çok uyruklu vatandaşlarımızın uyruğu bulunduğu diğer ülke kimliği ile alınmış olan yabancı ülke adli veya idari makamlarınca verilen kararlarda, tarafların nüfus kayıtlarında çok vatandaşlığa sahip olduklarına dair açıklama bulunması ve aynı kişi olduğunun tespit edilmesi halinde işlemler sonuçlandırılır. Tarafların nüfus kayıtlarında çok vatandaşlığa sahip olduklarına dair açıklama bulunmaması, aynı kişi olduğunun tespit edilememesi ve çok uyrukluğun aile kütüklerine tescil edilememesi halinde ise başvuru reddedilir.
"Geçerli T.C. Nüfus Cüzdanım var. Henüz T.C. Kimlik Kartı başvurusu yapmadım. T.C. Nüfus Cüzdanlarının geçerlilik süresi yakında bitecek mi?"
Vatandaşlarımızın ellerinde bulunan mevcut nüfus cüzdanları, kimlik kartı başvurularını yapıncaya kadargeçerlidir.Bu husus Nüfus ve Vatandaşlık Genel Müdürlüğü tarafından da kamuoyuna duyurulmuştur (https://www.nvi.gov.tr/basin-duyurusu2).
"Adres beyanımı postayla yapabilir miyim?"
Adres beyanınızı yapmak için şahsen Temsilciliğimize müracaat etmeniz gerekmektedir.
Konsolosluk işlemleriyle ilgili sorularınızı consulate.deventer@mfa.gov.tr e-mail adresimize gönderebilirsiniz. Ayrıca haftaiçi 15.00-17.00 saatleri arasında +31 570 688 650 no'lu telefonumuzu arayabilirsiniz.
Pazartesi - Cuma
09:00 - 12:00
Başkonsolosluğumuzda tüm işlemler www.konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınarak yapılmaktadır. Bilgi taleplerinizi consulate.deventer@mfa.gov.tr e-posta adresine iletebilirsiniz. Başkonsolosluğumuzda nakit ödeme imkanı bulunmamaktadır. Bu çerçevede, cep telefonunuzda bankanızın mobil internet bankacılığı uygulaması bulunmuyorsa Başkonsolosluğumuza gelirken yanınızda banka kartınızın yanısıra kart okuyucu aygıtınızı da getirmenizi rica ederiz.
Tatil Günleri 2024
1.01.2024 | 1.01.2024 | Yeni Yılın İik günü |
1.04.2024 | 1.04.2024 | Dini bayram (Easter Monday) |
10.04.2024 | 10.04.2024 | Ramazan Bayramı |
9.05.2024 | 9.05.2024 | Dini bayram (Ascension Day) |
20.05.2024 | 20.05.2024 | Dini Bayram (Whit Monday) |
29.10.2024 | 29.10.2024 | 29 Ekim 2024 Cumhuriyet Bayramı |
25.12.2024 | 26.12.2024 | Noel Tatili |
+ 31 10 766 0007